sobota, 15 marca 2014

Babka czekoladowa z musem jabłkowym (bez jajek)

  #75
 
Kiedy zobaczyłam przepis na tę babkę (na blogu moje pasje) pomyślałam, że koniecznie muszę ją zrobić. Jest szybka, łatwa i w dodatku czekoladowa, więc nie chciałam tracić czasu i drugiego dnia już ją upiekłam :D Dodałam do niej kawałki jabłka, przez co jest jeszcze lepsza. Jest naprawdę świetna, szczególnie dla tych, który lubią wilgotne ciasta ;)

Składniki:
 
- 1,5 szklanki przecieru jabłkowego
- 125g masła
- 1/2 szklanki cukru
- 2 szklanki mąki pszennej
- 1 łyżka kakao
- płaska łyżeczka przyprawy do piernika
- pół łyżeczki cynamonu
- 2 łyżeczki sody

Przygotowanie:
 
Masło stopić, dodać przecier jabłkowy, cukier i mąkę z sodą, kakao i przyprawę do piernika. Ciasto dokładnie zmiksować. Formę z kominem o średnicy 24 cm natłuścić i wysypać kaszą manną. Wylać ciasto. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec w temp. 180 stopni ok. 45-50 minut. Wystudzić. Gotowe oprószyć cukrem pudrem.
 





 

2 komentarze:

  1. Babka wygląda apetycznie. Zjadałbym.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Babkowo i czekoladowo :)

    W wolnej chwili zapraszam do siebie .

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń