środa, 24 października 2012

Ryż z papryką, kiełbasą i curry


#39 

 Kiełbasa i curry, to chyba dość rzadkie połączenie, więc zastanawiałam się, czy zrobić to danie, czy nie, i jak to będzie smakowało. Zrobiłam, spróbowałam i odpowiadam "Bardzo dobrze!'" :D 
 Przepis pochodzi z mojej głowy i składa się z tego, co akurat miałam z lodówce, ponieważ pogoda niestety nie zachęca do wyjścia do sklepu.

Składniki:
- 1-2 torebki ryżu
- kawałek kiełbasy
- jedna, mała papryka czerwona i pół papryki zielonej
- mała cebula
- ząbek czosnku
- łyżka sosu sojowego ciemnego
- przyprawy: curry (jedna, płaska łyżeczka), papryka ostra, sól, pieprz
- ew. drobno posiekana natka pietruszki

Przygotowanie:
Ryż ugotować w osolonej wodzie. W tym czasie umyć warzywa, paprykę pokroić w kostkę, cebulę i czosnek posiekać. Kiełbasę pokroić w plasterki, a następnie w ćwiartki. Na rozgrzana patelnię z odrobiną oleju wrzucić cebulę i kiełbasę, potem paprykę. Gdy wszystko się lekko podsmaży dodać czosnek. Dodać sos sojowy, wymieszać. Dolać ok. pół szklanki wody, dodać przyprawy i dusić na wolnym ogniu od czasu do czasu mieszając. Ugotowany ryż wsypać na talerz i nałożyć na niego kiełbasę z warzywami.



1 komentarz: